Praktische tips, juicy verhalen en inside information direct in je inbox?
Schrijf je hier in.
Wat als je jouw onderzoek beschouwt als een puzzelstukje van een hele grote puzzel? Wat is dan het verhaal van die puzzel?
Maak het abstracte concreet. Hoe dan? Maak het behapbaar. Maak het begrijpbaar. Maak het herkenbaar. Verspreid via jouw platformen. Zet dat in een planning.
Welke drempel, uitdaging of blokkade ondervind jij? En hoe ga jij die aanpakken en tackelen? Met andere woorden: hoe kan het wél?
Je leert er de allerbelangrijkste knepen van het communicatievak. En die knepen kan je toepassen op elk type onderzoek, in elke mogelijke discipline, elk type project, groot of klein, of je nu een introvert of extravert bent.
Jij hebt geen perfecte uitleg over jouw onderzoek nodig. Wel oprechte interesse in de ander.
Mijn trauma rond Fysica, open en bloot in een aula. Ik toon mijn rapport van het zesde middelbaar. Full screen.
Sorry (not sorry) aan de Mark Zuckerbergen van deze wereld. Want ik raadde al heel wat onderzoeksteams af om (nog) in te zetten op sociale media.
Deze keer kom ik niet met roze post-its en white board-stiften de ruimte binnen. Wel houd ik zes kilo heel warme pizza in mijn handen. Een evaluatiemomentje met de smaak van quattro stagioni.
En dàt wens ik jou voor 2024: een manier van communiceren die jou goed af gaat. Iets dat je consistent kan doen, zonder te wringen, zonder uit te stellen.