Referenties
-
We maken mode circulair
Onze kleding belandt veel te snel op de afvalberg. Hoe kunnen modebedrijven, retailers, consumenten samen met sociale economie de levensduur van kleding verlengen?
Een communicatiestrategie voor Infinitex van Thomas More en Flanders DC.
-
Sportief na transplantatie
Jaarlijks komen er 600 nier- en leverpatiënten bij die een transplantatie ondergaan. In hoeverre kan fysieke beweging de gezondheid van deze patiënten verbeteren?
Een communicatiestrategie voor Phoenix van UZ Leuven.
-
Hoe meertaligheid in de klas aanpakken?
-
Hoe veilig voel jij je hier?
Het gevoel van veiligheid hangt sterk af van de inrichting en het gebruik van de openbare ruimte. Het citizen science project MOMENT GPS brengt de gepercipieerde veiligheid in Brussel naar gender in kaart.
Een communicatiestrategie voor MOMENT GPS van VUB.
-
Duurzame industrie. Dat is mogelijk.
De weg is ingeslagen naar circulaire industrie. Naar duurzame energie en mobiliteit. En naar data science voor industrie. Maar hoe breng je deze verregaande omwentelingen nu in de praktijk?
Een communicatiestrategie voor het Onderzoekscentrum Duurzame Industrie van KdG Hogeschool.
-
Mentaal gezonde jeugd in Brussel
Een op zeven adolescenten kampt met een psychisch probleem. In steden is de kans groter dan op het platteland. Daarom legt het citizen science project SMARTS zich toe op de geestelijke gezondheid en weerbaarheid van Brusselse jongeren.
Een communicatiestrategie voor SMARTS van VUB.
-
Naar inclusieve organisaties
Meer inclusie op de werkvloer en een sterker divers team creëren? Het Onderzoekscentrum Publieke Impact onderzocht hoe dat kan en valoriseert nu alle bevindingen.
Een communicatiestrategie voor het Onderzoekscentrum Publieke Impact van Karel de Grote Hogeschool.
-
Together We Become Circular
CAPTURE droomt van een circulaire economie. Daarom zet het in op innovatieve toepassingen om water, plastics en CO2 duurzaam terug te winnen.
Een communicatiestrategie voor CAPTURE, een consortium met UGent, VITO, UAntwerpen en VUB.
-
Naar herbruikbare producten in het ziekenhuis
De medische sector zet zich in voor onze gezondheid. Tegelijkertijd genereert ze bergen afval dat het leefmilieu aantast. Tikkeltje paradoxaal. reCURE onderzoekt hoe ziekenhuisproducten herbruikt kunnen worden.
Een communicatiestrategie voor reCURE van UAntwerpen.
-
Spectaculaire wetenschap op de kermis
Iets bijleren op een kermis? Het is moeilijk voor te stellen. Science at the Fair onderzoekt hoe de kermis tussen 1850 en 1914 een belangrijke rol speelde in de verspreiding van wetenschap, kennis en visuele cultuur bij een breed publiek.
Een communicatiestrategie voor SciFair (UAntwerpen).
-
Werven en selecteren. Inclusief wel.
Iedereen gelijke kans op werk. Ja, toch? Op basis van kwalitatief onderzoek levert het onderzoeksproject Spotting Talent inzichten over inclusief werven en selecteren.
Een communicatiestrategie voor Spotting Talent van AP Hogeschool.
-
#expeditionSocialSciences
Elke maand daagt een onderzoeker van de faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen je uit om op expeditie te gaan. Ga op zoek naar een object of locatie die gelinkt is aan zijn of haar onderzoek.
Een samenwerking met de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen
-
Leer eens via een videogame
Bachelorstudenten Theaterwetenschappen leren over de rol van de toverlantaarn in het Playstation-spel ‘Red Dead Redemption’. En dat allemaal live en met bloeddorstige wolven op de loer! Ook enkele journalisten waren van de partij.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
-
Groene chemie in 90 seconden
Het werk van een onderzoeker in groene chemie voorstellen in een filmpje van 90 seconden? En dat filmpje moet nog enkele jaren kunnen meegaan? Challenge accepted! Op pad in het lab van Shoubhik Das!
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking en Jasper Léonard.
-
Een letterlijke elevator pitch
De kern van jouw onderzoek helder vertellen, en dat in slechts 20 seconden? Dat is een elevator pitch! Wat als we een elevator pitch letterlijk nemen en onderzoekers in iconische Antwerpse liften droppen? We namen de proef op de som.
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking met Field en Jasper Léonard.
-
Hoe kijken kinderen naar milieu?
Hoe kijken jonge kinderen naar milieuvervuiling en gezondheid? Wat als we hén zelf het woord geven en het hen laten uitleggen aan hun leeftijdsgenoten?
Een project voor VITO, Universiteit Antwerpen, Provinciaal Instituut voor Hygiëne en Vrije Universiteit Brussel. In samenwerking met Jasper Léonard.
-
Een communicatiestrategie voor de toverlantaarn
De toverlantaarn was hét visuele massamedium uit de negentiende eeuw. Dankzij B-magic komt deze lantaarn vandaag terug tot leven. Ik ontwikkelde een communicatiestrategie en verzorgde de PR.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
Klaar om een boost te geven aan jouw communicatie en zo met jouw onderzoek het verschil te maken?
Je kan op verschillende manieren met me samenwerken. Zowel voor begeleiding op maat als trainingen en workshops in groep.