Referenties
-
Cultuur, Jeugd & Media
Vele data en rapporten. Die liggen op de plank van het team Kennisontwikkeling van het departement Cultuur, Jeugd en Media. Hoe geraken die tot bij de relevante publieken?
Een communicatiestrategie voor het departement Cultuur, Jeugd & Media van de Vlaamse Overheid.
-
Gezondheid & zorg onderzocht
De toekomst van onze zorg en gezondheid: hoe kan of moet die eruit zien? De onderzoekers van Odisee onderzoeken de voeding van de toekomst, gezondheidspromotie, perinatale, familiale en ouderenzorg, innovaties in de sector en hoe zorgverleners te ondersteunen.
Een communicatiestrategie voor de zes speerpunten van de cluster Gezondheidszorg van Odisee Hogeschool.
-
De ingenieurs van de toekomst
Engineers of Tomorrow gelooft dat levenslang leren niet alleen bijdraagt aan de carrièreontwikkeling van individuen, maar ook een essentiële rol speelt in het voortdurend verrijken van ons ecosysteem met verse ideeën en perspectieven.
Een communicatiestrategie voor Engineers of Tomorrow van UAntwerpen.
-
Mediafenomenen ontrafelen
Media bieden vele mogelijkheden. Tegelijkertijd brengen ze ook uitdagingen en sociale problemen. Denk aan: misinformatie, nepnieuws, privacy issues, polarisatie. Hoe kunnen we de weg vrijmaken voor een inclusievere en beter geïnformeerde samenleving?
Een communicatiestrategie voor het Lab voor Mediacultuur & Beleid van KU Leuven.
-
We maken mode circulair
Onze kleding belandt veel te snel op de afvalberg. Hoe kunnen modebedrijven, retailers, consumenten samen met sociale economie de levensduur van kleding verlengen?
Een communicatiestrategie voor Infinitex van Thomas More en Flanders DC.
-
Sportief na transplantatie
Jaarlijks komen er 600 nier- en leverpatiënten bij die een transplantatie ondergaan. In hoeverre kan fysieke beweging de gezondheid van deze patiënten verbeteren?
Een communicatiestrategie voor Phoenix van UZ Leuven.
-
Hoe meertaligheid in de klas aanpakken?
-
Hoe veilig voel jij je hier?
Het gevoel van veiligheid hangt sterk af van de inrichting en het gebruik van de openbare ruimte. Het citizen science project MOMENT GPS brengt de gepercipieerde veiligheid in Brussel naar gender in kaart.
Een communicatiestrategie voor MOMENT GPS van VUB.
-
Duurzame industrie. Dat is mogelijk.
De weg is ingeslagen naar circulaire industrie. Naar duurzame energie en mobiliteit. En naar data science voor industrie. Maar hoe breng je deze verregaande omwentelingen nu in de praktijk?
Een communicatiestrategie voor het Onderzoekscentrum Duurzame Industrie van KdG Hogeschool.
-
Mentaal gezonde jeugd in Brussel
Een op zeven adolescenten kampt met een psychisch probleem. In steden is de kans groter dan op het platteland. Daarom legt het citizen science project SMARTS zich toe op de geestelijke gezondheid en weerbaarheid van Brusselse jongeren.
Een communicatiestrategie voor SMARTS van VUB.
-
Naar inclusieve organisaties
Meer inclusie op de werkvloer en een sterker divers team creëren? Het Onderzoekscentrum Publieke Impact onderzocht hoe dat kan en valoriseert nu alle bevindingen.
Een communicatiestrategie voor het Onderzoekscentrum Publieke Impact van Karel de Grote Hogeschool.
-
Together We Become Circular
CAPTURE droomt van een circulaire economie. Daarom zet het in op innovatieve toepassingen om water, plastics en CO2 duurzaam terug te winnen.
Een communicatiestrategie voor CAPTURE, een consortium met UGent, VITO, UAntwerpen en VUB.
-
Naar herbruikbare producten in het ziekenhuis
De medische sector zet zich in voor onze gezondheid. Tegelijkertijd genereert ze bergen afval dat het leefmilieu aantast. Tikkeltje paradoxaal. reCURE onderzoekt hoe ziekenhuisproducten herbruikt kunnen worden.
Een communicatiestrategie voor reCURE van UAntwerpen.
-
Spectaculaire wetenschap op de kermis
Iets bijleren op een kermis? Het is moeilijk voor te stellen. Science at the Fair onderzoekt hoe de kermis tussen 1850 en 1914 een belangrijke rol speelde in de verspreiding van wetenschap, kennis en visuele cultuur bij een breed publiek.
Een communicatiestrategie voor SciFair (UAntwerpen).
-
Werven en selecteren. Inclusief wel.
Iedereen gelijke kans op werk. Ja, toch? Op basis van kwalitatief onderzoek levert het onderzoeksproject Spotting Talent inzichten over inclusief werven en selecteren.
Een communicatiestrategie voor Spotting Talent van AP Hogeschool.
-
#expeditionSocialSciences
Elke maand daagt een onderzoeker van de faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen je uit om op expeditie te gaan. Ga op zoek naar een object of locatie die gelinkt is aan zijn of haar onderzoek.
Een samenwerking met de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen
-
Leer eens via een videogame
Bachelorstudenten Theaterwetenschappen leren over de rol van de toverlantaarn in het Playstation-spel ‘Red Dead Redemption’. En dat allemaal live en met bloeddorstige wolven op de loer! Ook enkele journalisten waren van de partij.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
Klaar om een boost te geven aan jouw communicatie en zo met jouw onderzoek het verschil te maken?
Je kan op verschillende manieren met me samenwerken. Zowel voor begeleiding op maat als trainingen en workshops in groep.