Maak met jouw onderzoek écht het verschil

Nooit meer in het ijle communiceren. Nooit meer iets posten zonder zicht op resultaat. Nooit meer tijd verliezen aan communicatie die toch tot niets leidt. Hoe voelt dat? Opgelucht? Blij? Enthousiast?

Dankzij de cursus ‘de essentie van wetenschapscommunicatie’ maak jij met jouw onderzoek écht het verschil. Via doelgerichte communicatie die past bij jezelf en jouw stakeholders.

  • Bestel de online cursus nu
    en krijg er een persoonlijke strategiesessie van 1 uur gratis bij. Helemààl op maat.

Iets voor jou?

  • Je vindt het jammer als onderzoek maar ‘binnen onderzoek’ blijft. Je wilt met jouw onderzoek iets betekenen, ook buiten de onderzoekswereld.
  • Je vindt het fijn kennis te kunnen delen en mensen warm te maken.
  • Je volgde hier en daar al een workshop rond communicatie, maar je blijft op je honger zitten.
  • Je hebt nood aan een plan van aanpak dat jou een houvast geeft én motiveert.

Met deze cursus gaan we naar de essentie van communicatie. We formuleren een antwoord op de vraag: wie communiceert waarom, met wie, waarover en hoe? Die antwoorden vormen de basis van een communicatiestrategie voor jouw onderzoek waarmee jij het verschil kan maken.

Stap voor stap bouwen we de fundamenten op die essentieel zijn om impact te maken. Dankzij online video’s, praktische voorbeelden, handige tools en tips kan je zelf aan de slag. Je werkt toe naar een of meerdere communicatie-outputs. Mijn motivationele vibes krijg je er zomaar bovenop!

Wat is het resultaat?

Je voelt een drive die je nooit eerder voelde.

Je krijgt eindelijk het gevoel dat jouw onderzoek ertoe doet en je bent gemotiveerd om erover te communiceren.

Je hebt een concrete houvast die je kan toepassen op elk onderzoek.

Je weet precies waarom je communiceert, en wie wat moet weten, vinden of doen met jouw inzichten. Ook bepaal je welke kanalen en vormen van communicatie geschikt zijn en welke enkel maar tijdverlies zijn.

Je hebt een plan in handen op maat van jezelf

Eindelijk, dankzij deze cursus heb je een plan van aanpak om te communiceren op een manier die bij jou én bij jouw doelgroepen past.

5 modules met 30 video’s

Intro

Doelen, verwachtingen, enkele praktische afspraken.

Module 1

WIE ben je? Hoe zet je jouw talenten en vaardigheden in als onderzoeker?

Module 2

WAAROM wil jij communiceren? Wat wil je bereiken?

Module 3

MET WIE ga je connecteren? Breng jouw stakeholders en doelpubliek in kaart en focus op wie écht relevant is.

Module 4

WAAROVER communiceer je? Bepaal jouw boodschappen en leer hoe ze blijven hangen.

Module 5

HOE bereik je de stakeholders en doelgroepen? Bepaal een of meerdere communicatiekanalen waarop je gaat inzetten.

Outro

En wat nu?