Een relevante boodschap

Ontdek dé boodschap die jij wilt of moet brengen. Wat heb je te vertellen? Hoe trek je de aandacht en behoud je die ook?

Mag nuance nog?

Je hebt veel te vertellen over je onderzoek. Zoveel, dat je niet goed weet wat je wel en niet communiceert. De eeuwige afweging tussen nuance en helderheid. Help.

  • Wat wil jouw publiek eigenlijk weten van jou? Wat is relevant?
  • Hoeveel nuance kan jouw publiek aan?
  • Wat met vakjargon en moeilijke termen? Wanneer wel en wanneer niet?

We passen de boodschap zo aan dat je doelpubliek helder begrijpt wat je bedoelt en dat je toch voldoende nuance kunt brengen.

Hoe blijft jouw boodschap hangen?

Je wilt zo graag dat jouw publiek begrijpt wat je zegt en er iets aan heeft. Maar, wat een teleurstelling: je hebt het gevoel dat je boodschap niet echt aankomt.

  • Hoe trek je de aandacht van je publiek en blijft het geboeid?
  • Hoe maak je jouw onderzoek herkenbaar en aantrekkelijk?
  • Hoe vind je de juiste toon?

Via beeldtaal en technieken zoals storytelling blijft jouw boodschap hangen en breng je het creatief en overtuigend over.

Meer structuur in jouw boodschap?

In jouw enthousiasme deel je van alles en nog wat. Totdat je doorhebt dat je publiek niet kan volgen en afhaakt. Da’s enorm jammer.

  • Hoe structureer je de boodschap best?
  • Hoe pas je de structuur van je boodschap per communicatiekanaal aan?

We brengen structuur in wat je wilt communiceren. En die structuur passen we toe op de verschillende communicatiekanalen die jij wilt inzetten.

Klaar om samen te werken?

“Ons onderwerp is zo breed. We waren op zoek naar the bigger picture. En die hebben we nu gevonden.”

Jeroen Geuens
Hoofd Onderzoekscentrum Duurzame Industrie, KdG Hogeschool

Meer lezen over een relevant boodschap