Een relevante boodschap
Je wilt mensen inspireren en informeren met jouw onderzoek.
Maar hallo?! Niemand lijkt te luisteren.
Ontdek dé boodschap die jij wilt of moet brengen. Wat heb je te vertellen? Hoe trek je de aandacht en behoud je die ook?
Mag nuance nog?
Je hebt veel te vertellen over je onderzoek. Zoveel, dat je niet goed weet wat je wel en niet communiceert. De eeuwige afweging tussen nuance en helderheid. Help.
- Wat wil jouw publiek eigenlijk weten van jou? Wat is relevant?
- Hoeveel nuance kan jouw publiek aan?
- Wat met vakjargon en moeilijke termen? Wanneer wel en wanneer niet?
We passen de boodschap zo aan dat je doelpubliek helder begrijpt wat je bedoelt en dat je toch voldoende nuance kunt brengen.
Hoe blijft jouw boodschap hangen?
Je wilt zo graag dat jouw publiek begrijpt wat je zegt en er iets aan heeft. Maar, wat een teleurstelling: je hebt het gevoel dat je boodschap niet echt aankomt.
- Hoe trek je de aandacht van je publiek en blijft het geboeid?
- Hoe maak je jouw onderzoek herkenbaar en aantrekkelijk?
- Hoe vind je de juiste toon?
Via beeldtaal en technieken zoals storytelling blijft jouw boodschap hangen en breng je het creatief en overtuigend over.
Meer structuur in jouw boodschap?
In jouw enthousiasme deel je van alles en nog wat. Totdat je doorhebt dat je publiek niet kan volgen en afhaakt. Da’s enorm jammer.
- Hoe structureer je de boodschap best?
- Hoe pas je de structuur van je boodschap per communicatiekanaal aan?
We brengen structuur in wat je wilt communiceren. En die structuur passen we toe op de verschillende communicatiekanalen die jij wilt inzetten.
Klaar om samen te werken?
Meer lezen over een relevant boodschap
-
Blog
Nieuwe podcast: de Wetenschapscommunicator!
Lees verder: Nieuwe podcast: de Wetenschapscommunicator!Wat ik jou soms wil vertellen is niet zomaar te herleiden tot een post of een mail.
-
Blog
6000€ voor 3min spreektijd?
Lees verder: 6000€ voor 3min spreektijd?Steeds meer hoor ik van onderzoekers dat ze benaderd worden door een verdoken verkoopsafdeling van media- of contentbedrijven om mee te werken aan een “dossier”, een “special” of andere.
-
Blog
Ethiek in wetenschapscommunicatie
Lees verder: Ethiek in wetenschapscommunicatieKrijg je vragen over onderwerpen waar je geen expertise in hebt? Vrees je dat journalisten zullen oversimplifiëren? Voel je druk van externe opdrachtgevers? Wat nu?
Klaar om een boost te geven aan jouw communicatie en zo met jouw onderzoek het verschil te maken?
Je kan op verschillende manieren met me samenwerken. Zowel voor begeleiding op maat als trainingen en workshops in groep.
Voor teams en individuele onderzoekers
Een traject op maat
Samen zoeken we uit welke aanpak bij jou of jouw team past. Ik ben hier heel flexibel in. Elke samenwerking is daardoor een beetje anders.
Voor teams en individuele onderzoekers
Keynote, trainingen & workshops
Interactief, hands-on en met een authentieke Julie-vibe: leer bij over communicatiestrategie, storytelling of presenteren. Of misschien een ander topic? Meer weten?
Voor individuele onderzoekers
Online cursus
Maak met jouw onderzoek écht het verschil dankzij de cursus ‘de essentie van wetenschapscommunicatie’ + mijn persoonlijke feedback op maat.