Referenties
-
De zin en onzin van waterstof
Wat is de waardeketen van waterstof in België? Hoever staan we ermee? Waarop kan het beleid en de industrie best inzetten en waarop niet?
Een whitepaper en communicatiestrategie voor het consortium Be-Hyfe dat alle Belgische kennisinstellingen samenbrengt rond het topic van waterstof.
-
Cultuur, Jeugd & Media
Vele data en rapporten. Die liggen op de plank van het team Kennisontwikkeling van het departement Cultuur, Jeugd en Media. Hoe geraken die tot bij de relevante publieken?
Een communicatiestrategie voor het departement Cultuur, Jeugd & Media van de Vlaamse Overheid.
-
Leer eens via een videogame
Bachelorstudenten Theaterwetenschappen leren over de rol van de toverlantaarn in het Playstation-spel ‘Red Dead Redemption’. En dat allemaal live en met bloeddorstige wolven op de loer! Ook enkele journalisten waren van de partij.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
-
Groene chemie in 90 seconden
Het werk van een onderzoeker in groene chemie voorstellen in een filmpje van 90 seconden? En dat filmpje moet nog enkele jaren kunnen meegaan? Challenge accepted! Op pad in het lab van Shoubhik Das!
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking en Jasper Léonard.
-
Een letterlijke elevator pitch
De kern van jouw onderzoek helder vertellen, en dat in slechts 20 seconden? Dat is een elevator pitch! Wat als we een elevator pitch letterlijk nemen en onderzoekers in iconische Antwerpse liften droppen? We namen de proef op de som.
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking met Field en Jasper Léonard.
-
Hoe kijken kinderen naar milieu?
Hoe kijken jonge kinderen naar milieuvervuiling en gezondheid? Wat als we hén zelf het woord geven en het hen laten uitleggen aan hun leeftijdsgenoten?
Een project voor VITO, Universiteit Antwerpen, Provinciaal Instituut voor Hygiëne en Vrije Universiteit Brussel. In samenwerking met Jasper Léonard.
-
Een communicatiestrategie voor de toverlantaarn
De toverlantaarn was hét visuele massamedium uit de negentiende eeuw. Dankzij B-magic komt deze lantaarn vandaag terug tot leven. Ik ontwikkelde een communicatiestrategie en verzorgde de PR.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
-
Eindelijk een website voor
FORUM+, hét tijdschrift voor onderzoek en kunsten in de Lage Landen, bestaat al ettelijke jaren. Maar… die bestond tot 2017 enkel op papier. We creëerden voor FORUM+ een online wereld vol artistiek onderzoek.
Een project voor Koninklijk Conservatorium Antwerpen, in samenwerking met Kevin Dendievel, Tine Marguillier en Nele Wynants.
-
Wetenschapscommunicatie van a tot z
Onderzoek en evenementen, dat gaat goed samen! Ik verzorgde de communicatie voor het onderzoek naar en voor de eventsector. Ik nam onder andere de website, sociale media, PR en infographics onder mijn hoede.
Een samenwerking met het onderzoekscentrum Publieke Impact van KdG Hogeschool.
-
Alumni sociale wetenschappen aan het woord
Sociale Wetenschappen, een studiegebied dat relevanter is dan ooit. Welke impact heeft de opleiding nog in het werk en leven van alumni?
Een videoproject voor de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen, in samenwerking met Jasper Léonard.
-
Met de nieuwsmonitor tot in het parlement
De Nieuwsmonitor is een periodiek wetenschappelijk rapport over een actueel topic in de Vlaamse media. Van 2010 tot 2016 was ik vaak auteur en zorgde ik voor heel wat zichtbaarheid: van onderzoek in de media tot in het parlement!
Een samenwerking met de UAntwerpen.
Klaar om een boost te geven aan jouw communicatie en zo met jouw onderzoek het verschil te maken?
Je kan op verschillende manieren met me samenwerken. Zowel voor begeleiding op maat als trainingen en workshops in groep.