Alles over
CAPTURE droomt van een circulaire economie. Daarom zet het in op innovatieve toepassingen om water, plastics en CO2 duurzaam terug te winnen. Een communicatiestrategie voor CAPTURE, een consortium met UGent, VITO, UAntwerpen en VUB.
De medische sector zet zich in voor onze gezondheid. Tegelijkertijd genereert ze bergen afval dat het leefmilieu aantast. Tikkeltje paradoxaal. reCURE onderzoekt hoe ziekenhuisproducten herbruikt kunnen worden. Een communicatiestrategie voor reCURE van UAntwerpen.
Iets bijleren op een kermis? Het is moeilijk voor te stellen. Science at the Fair onderzoekt hoe de kermis tussen 1850 en 1914 een belangrijke rol speelde in de verspreiding van wetenschap, kennis en visuele cultuur bij een breed publiek. Een communicatiestrategie voor SciFair (UAntwerpen).
Elke maand daagt een onderzoeker van de faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen je uit om op expeditie te gaan. Ga op zoek naar een object of locatie die gelinkt is aan zijn of haar onderzoek. Een samenwerking met de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen
Bachelorstudenten Theaterwetenschappen leren over de rol van de toverlantaarn in het Playstation-spel ‘Red Dead Redemption’. En dat allemaal live en met bloeddorstige wolven op de loer! Ook enkele journalisten waren van de partij. Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
Het werk van een onderzoeker in groene chemie voorstellen in een filmpje van 90 seconden? En dat filmpje moet nog enkele jaren kunnen meegaan? Challenge accepted! Op pad in het lab van Shoubhik Das! Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking en Jasper Léonard.
De kern van jouw onderzoek helder vertellen, en dat in slechts 20 seconden? Dat is een elevator pitch! Wat als we een elevator pitch letterlijk nemen en onderzoekers in iconische Antwerpse liften droppen? We namen de proef op de som. Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking met Field en Jasper Léonard.
Hoe kijken jonge kinderen naar milieuvervuiling en gezondheid? Wat als we hén zelf het woord geven en het hen laten uitleggen aan hun leeftijdsgenoten? Een project voor VITO, Universiteit Antwerpen, Provinciaal Instituut voor Hygiëne en Vrije Universiteit Brussel. In samenwerking met Jasper Léonard.
De toverlantaarn was hét visuele massamedium uit de negentiende eeuw. Dankzij B-magic komt deze lantaarn vandaag terug tot leven. Ik ontwikkelde een communicatiestrategie en verzorgde de PR. Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)