Het laatste hoofdstuk van mijn boek over wetenschapscommunicatie (lancering op 1 oktober!) gaat over de toekomst.
En eerlijk? Dat was het moeilijkste hoofdstuk om te schrijven. Want hoe praat je over de toekomst in een tijdperk waarin wat vandaag nieuw is, overmorgen alweer passé is?
Gelukkig mocht ik met Sicco De Knecht in een glazen bol kijken. Hij is directeur van het Nationaal Expertisecentrum Wetenschap en Samenleving (NEWS) uit Nederland. Enkele van zijn quotes lees je binnenkort in mijn boek, maar nu al kan je ons gesprek beluisteren.
Verwacht je niet aan utopische, surreële beelden met unicorns en regenbogen. Wel bespreken we wat er (eindelijk) mainstream mag worden: erkenning en waardering voor onderzoekers, citizen science, transparante wetenschap én communicatie, het financiële plaatje, de nood aan opleidingen… en zoveel meer. We weten het misschien wel allemaal, maar waarom doen we het niet massaal?
Veel luisterplezier & zoals steeds hoor ik graag wat je ervan vond!
Met enthousiaste groetjes



