Zomertijd = aanvraagtijd?

“De ‘perfecte’ pitch geven is precies niet zo evident. En 5 minuten is niet erg lang.”

Dat vertelde Charlotte mij gisteren per mail. Binnen een maand pitcht ze haar projectaanvraag voor een jury. Of ik op haar pitch feedback kan geven, vroeg ze.

Dat zette mij aan het denken.

Charlotte is niet de enige onderzoeker die deze zomer een projectaanvraag schrijft. Klopt toch eh? Want zomer = even geen onderwijs, even minder vergaderingen, even geen conferenties, even minder mails. Tijd om projectaanvragen te schrijven! Olé!

(Eventjes, onder ons: hoe absurd is dat eigenlijk, die ratrace in onderzoek? Maar dat is voer voor een opiniestuk dat binnenkort de deur uitgaat 😜)

Terug naar de orde van de dag: ik wil dat aanvraagproces voor jou verlichten en je adviseren over wetenschapscommunicatie. Op een manier die bij jou én jouw stakeholders past.

Daarom bedacht ik gisterenavond, toen ik niet kon inslapen, het volgende:

RENT MY COMMUNICATIVE BRAIN.
Gedurende 60 minuten (online call) geef ik jou feedback, helemaal op maat.

Wat kunnen we doen gedurende dat uur?

  • Ik geef feedback op de pitch die je binnenkort voor een jury moet brengen.
  • Ik denk mee na over wat je in godsnaam moet invullen bij ‘societal impact’, ‘outreach’, ‘dessimination’, ‘valorisation’ en consoorten.

Wil je een slot claimen? Stuur me een mailtje met:

  • Het onderwerp van de aanvraag.
  • Het subsidiekanaal waarvoor je gaat.
  • De deadline van indiening.
  • De feedback die je graag van mij ontvangt: feedback op mondelinge pitch of meedenken over een communicatieplan voor in de aanvraag.
  • Eventueel wat context.

Benieuwd om van jouw plannen te horen. Tot binnenkort!

Met enthousiaste groetjes

P.S. Ken je mensen die een projectaanvraag schrijven? En die baat hebben bij wat communicatie-advies? Stuur dit artikel gerust door.