“Ik copy-paste gewoon de standaard ‘blabla’ in projectaanvragen”, zei de onderzoeker met een ietwat beschaamde ondertoon.
Die had het over die belangrijke velden in projectaanvragen die peilen naar: ‘societal impact’, ‘outreach’, ‘dessimination’, ‘communication plan’ en consoorten.
Wat doe jij met die velden? Copy-paste jij wat brokken tekst vanuit een vorige aanvraag? Is het iets in deze aard?
“In het laatste werkpakket zullen we de resultaten van ons onderzoek verspreiden naar de relevante stakeholders uit het werkveld. Dat doen we via hun kanalen. Ook plannen we een studiedag in. We zijn ook van plan om de pers te bereiken op verschillende momenten, in samenwerking met de perswoordvoerder van onze instelling.”
🟡 Als je ‘t mij vraagt? Copy-paste tekstjes van deze aard zijn weinig inspirerend, weinig ambitieus en zonde van de tijd en energie die je er toch insteekt. Dan kan beter volgens mij 😊.
🟡 Speciaal voor jou maakte ik een checklist met enkele principes van communicatie die jou kunnen helpen om die velden in te vullen. Hiermee wil ik je aan het denken zetten en een houvast geven: niet alleen voor de aanvraag zelf, maar ook voor de uitvoering ervan, wanneer het project (hopelijk!) goedkeuring krijgt.
Ik wens je veel denk- en schrijfsucces! Laat je me weten wat je ervan vindt?