“Ik copy-paste gewoon de standaard ‘blabla’ in projectaanvragen”, hoor ik een onderzoeker wel eens zeggen. Die heeft het dan over die velden in projectaanvragen die peilen naar: ‘societal impact’, ‘outreach’, ‘dessimination’, ‘communication plan’ en consoorten.
Kan je de communicatie van onderzoek standaardiseren? Of is het elke keer opnieuw supercreatief zijn om weer iets nieuws te verzinnen qua aanpak en output, elke nieuwe projectaanvraag opnieuw?
Volgens mij is het iets tussenin.
In de volgende podcastaflevering bespreek ik enkele principes van communicatie die jou kunnen helpen om de velden over communicatie in te vullen. Ik wil je hiermee aan het denken zetten en een houvast geven: niet alleen voor de aanvraag zelf, maar ook voor de uitvoering ervan, wanneer het project (hopelijk!) goedkeuring krijgt.
Zo weet je wat je voortaan wel en niet zou kunnen copy-pasten 😊.
Met enthousiaste groetjes
P.S. De inhoud van de podcastaflevering heb ik ook in een checklist (pdf) gegoten. Als je dus liever leest dan luistert, dan raad ik je aan hier naartoe te gaan.
P.P.S Ken je iemand die dit artikel nuttig zou vinden? Stuur dit gerust door.