wanneer communiceren over onderzoek

Wanneer is het tijd om te communiceren?

Het is me dan toch gelukt. Tussen de Rummikub en de pannenkoeken door: een derde podcastaflevering opnemen!

Mijn werk en huishouden is momenteel in herfstvakantiemodus en dat is er ook aan te horen. Mijn zoontje spreekt jullie zelfs aan in de eerste minuten ðŸ˜….

Deze aflevering wijd ik helemaal aan: de timing van communicatie. Want deze vraag krijg ik vaak: “wanneer communiceer ik best over mijn onderzoek? Wacht ik met communiceren totdat de resultaten er liggen? Pas naar buiten als alles gepubliceerd is in een vaktijdschrift?”

Oh, daar heb ik zo mijn mening en inzichten over & die deel ik enorm graag met jou.

Je hoort me vertellen over de twee sporen van timing:

  1. Communiceren op een continue, regelmatige basis. Doel is vooral het warme netwerk opbouwen en onderhouden + jouw expertise delen.
  2. Communiceren op specifieke, strategisch gekozen momenten. Dat doe je met een bepaald doel voor ogen als je bijvoorbeeld respondenten werft, een brede informatiecampagne lanceert, de resultaten uit onderzoek verspreidt,…

Ik raad je aan om in te zetten op beide sporen. Hoor je het in Keulen donderen? Dan is het de hoogste tijd om deze aflevering over tijd te beluisteren!

Met enthousiaste groetjes